SEARCH

Thursday, June 16, 2011

Seni Milik Semua !

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Seni ungkapan yang amat bermakna,sungguh bermakna.
Pada daku setiap ciptaan-Nya merupakan seni. Seni
yang hadir dan pergi,ada dan lesap,
muncul dan tenggelam
merupakan yang ada dalam kita.
Sedar atau tidak, ia
anugerah-Nya.
Seni milik semua dan tidak perlu dibeli
,ia diperolehi.
Walau dibeli,ia sukar dinilai sebenarnya.
Yang seni itu sebenarnya tidak ternilai.
Aku ingin memiliki semua seni.
Agar boleh berkendiri
mencari diri yang tuhan ciptakan.
Mungkin lusa mampu seni dikongsi
diberi tanpa perlu dibeli.
kerna seni milik semua.

Seni yang aku cari adalah
seni yang pada kita semua namakan ia sebagai seni.
Dalam aku ,aku ingin jadi lebih. Lebih dari yang lain
dan miliki semua yang diungkap seni.
Dalam seni, mungkin aku tidak tersenarai sebagai seni.
Kerna seni aku tidak boleh aku curi,
ia hadir dari hati nurani.
Hati yang kotor ini
belum layak menerima seni..
Sebagai aku, aku ingin berikan semua seniku
jika seniku dihargai..
kerna seni itu milik semua..
Ia sungguh suci antara ciptaan ilahi.. 

Sekian,Wassalam..

No comments:

TOP BUTTON